Powered By Blogger

16 februari 2011

Trött mamma...

Många påstår att jag rent ut sagt är bortskämd när det kommer till det här med sovmorgon... kanske har dom rätt. Men när man är van vid att få sova till sju, halv åtta så blir det helt plötsligt väldigt ovant att behöva gå upp klockan sex. Eller gå upp och gå upp..., jag ger honom en välling och sen jag gör ju allt för att Lucas ska somna om, vilket nu inte funkar. Han ligger och leker med sin "vovve", mumlar, grymtar och ger ifrån sig höga ljud vilket slutar med att vi till sist går upp. Det är väl dags att jag börjar vänja mig.

Igår kväll/natt  somnade han som vanligt vid halv åtta, men vid elva tiden vaknade han och gallskrek. Detta har inte hänt tidigare, det var näst intill omöjligt att trösta honom. Det ända som till sist funkade var att ge honom en välling som fick honom lite lugnare. Har han börjat få mardrömmar kanske? Stackars liten...

Nä, en kaffe på det, annars piggnar jag aldrig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar