Powered By Blogger

18 februari 2011

F-kassan suger

Dessa "högre makter" som tar och ger som om dom vore rikets kungar!

Jag kan inte förstå hur ett system kan vara uppbyggt på det här viset, det är felaktigt och måste ändras.
Om politikerna kanske kunde komma ner till oss "vanliga" människor till vår nivå och se hur allt ligger till så kanske, bara kanske det skulle kunna bli förändringar lite här och var.
Dom skulle kunna börja med försäkringskassan. Eftersom inte försäkringskassan själva vågar inse hur fel det är i deras regelverk och lägga nya förslag för politikerna så måste vi "vanliga" människor lägga förslagen för försäkringskassan, som då borde gå vidare med det, men nej det gör dom inte. Dom är så rädda dessa tjänstemän över att förlora sina jobb så dom tiger hellre och låter allt fortsätta i sin synnerligen overkliga gång.

Ja, jag är arg och känner mig orättvist behandlad. Att dessutom bli "klickad" i ett samtal med en person som ringer angående mitt överklagande av beslut känns också en aningen fel. Det är väl hennes jobb att lyssna på mig och ta till sig vad jag säger och försöka förklara och hjälpa mig på bästa sätt, inte tala emot mig, inte lyssna och tillslut klicka mig...
Jag ger mig inte i detta ärende, jag vet att det jag säger är rätt och anser att deras så kallade "regel" måste ändras i vissa punkter för att det ska stämma överens med verkligheten.

Så, skönt att få avreagera sig lite, men tänker i alla fall gå vidare med detta, om jag så ska behöva gå över försäkringskassan till "högre makter" för att få ut detta.

Jag tror säkert att jag inte är ensam om att tycka en del om försäkringskassan...




1 kommentar:

  1. Svar: Tack Angelica, det gör mig väldigt glad att höra! Men det var inte så längesen du var "ungdom" så det är klart det berör :)! hihi. Jag ska ta vara på det så länge jag kan! Till sommarn när jag är hemma i Malmö borde vi ta en fika i sommarsolen en dag! Lite Lundbergs-catch-up.
    Kram!

    SvaraRadera