Powered By Blogger

9 februari 2011

En stek...

Tappade suget att skriva ett tag. Tänkte att jag skulle försöka återuppta det och skriva en liten rad.

Har en stek i ugnen, undrar om den någonsin ska bli färdig? Tror den har stått där i två timmar snart. Bara den inte blir seg, då tänker jag aldrig göra om det receptet.
Igår gjorde jag fläskfilé i ugnen, eller rättare sagt ytterfläskfilé. Det blev supergott! Jag har förstått att för att få den riktigt mör måste det vara ytterfläskfilé och den ska stå i 175 grader i 20-30 min, termometern ska visa 67 grader, prova det så blir det säkert bra.

Sitter själv. Lucas nannar, Samuel stannade en extra dag hos Angel ( inte så förtjust i det men men), Thomas jobbar till 23.00... Tråkigt.

Är steken färdig nu kanske? Ska bara kolla...
Nä, inte riktigt än, termometern ska upp till 70 grader, den står nu på 65...
Usch vad tråkig jag är...

En nyhet är att vi köpt ny vagn till Lucas, eller ja den är köpt på blocket men den e jättefin och väldigt skön att köra. Lucas verkar riktigt nöjd och han kan se sig mer omkring, känns som ett bra köp. Nu ska vi bara försöka sälja den gamla också, får se hur det går. Inget fel på den, det är en bra vagn, men vi fick lust till en lite smidigare vagn helt enkelt.

Nya vagnen =)

Så här glad är jag i nya vagnen ;)

Åh! Steken är klar! Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar