Powered By Blogger

17 februari 2011

En tur till Väla HBG

Igår efter Thomas kommit hem från jobb körde vi till Väla i Helsingborg. Tanken var att vi skulle reklamera Samuels regnställ som vi köpt för lite mer än en vecka sedan. Efter en tvätt började reflexerna trilla av... Dålig kvalitet för pengarna tyckte jag. Tyvärr hittade jag inte kvittot, det hade jag lyckats slarva bort på nått sätt, jag som är så noga med kvitton annars... men men.
Jag hade tidigare varit och frågat på Intersport Nova hur jag skulle göra. Eftersom jag inte hade köpt plagget där så tyckte dom att jag fick vända mig till Intersport Väla. Konstigt tyckte jag..., det är ju samma kedja. Så länge jag har ett kontoutdrag så ska det väl inte vara så svårt. Det tyckte personalen på Väla också, där ser man hur bra koll dom har på Intersport Nova...
Det gjorde inte så mycket att vi fick köra hela vägen till Väla eftersom vi bytte ut regnstället mot en regnoverall med fleecefoder som dessutom kostade mindre, blev jättebra. Nu har jag kvittot i säkert förvar också.

Nya regnoverallen.

Vi tog en vända in om på Babyland också vilket slutade med att vi köpte en ny bilbarnstol till Lucas. det blev en Akta Graco Cosmic Comfort S, den verkar bra för Lucas och passade vår typ av bil också. Jag hade tidigare en BeSafe X1 till Samuel men var inte speciellt nöjd med den så vi hoppas på att Akta Graco är ett bra val för Lucas. Vi kan använda vårt babyskydd ett tag till fast han ser ut som en stoppad korv när han sitter i den... Det blir nog så att vi snart monterar in den nya i alla fall.

Nya bilbarnstolen =)

Lucas har börjat vifta på huvudet vilket liknar ett "nej-vift", vi vet inte varför, men roligt ser det ut alla fall. Jag lyckades få med lite av det i början av detta filmklippet från min kamera.




Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar