Powered By Blogger

15 februari 2011

Blåsig dag

 Vilket oändligt blåsande, kan det aldrig ta slut?
Brevlådorna utanför smäller med sina lock och det är otroligt enerverande att lyssna på.

 Jag var faktiskt ute en runda innan idag med Lucas i vagnen, kändes som vi skulle blåsa iväg men vi kom fram till slut. Vi skulle till Nova för att träffa en gammal vän som har en son i Lucas ålder. Det var en trevlig pratstund vi hade och det visade sig att barnen hade ganska lika sätt och rutiner, ja förutom att Filip var väldigt livlig och rörlig fast han är en månad yngre än Lucas. Lucas är ju fortfarande ganska "lat" om man får säga så. Han rullar inte runt själv om han inte blir tvingad, men han e ganska stadig med huvudet nu alla fall och snart nog sitter han säkert själv också.
 Vi bestämde att vi skulle ses igen. Roligt att barnen är i samma ålder tycker jag så man kan utväxla erfarenheter med varandra.

 Igår var det alla hjärtans dag. Egentligen är det ingen stor grej i sig att fira tycker väl jag mer än att man ska visa uppskattning för familj och vänner och kanske säga de där "orden" en gång mer än vanligt till den man älskar.
Jag fick alla fall en mysig present av Thomas som nu får dela plats med min pingvin när jag kryper till kojs. En fin kudde format som ett hjärta med "kärleksbjörnen" på som säger; Krama mig. Väldigt gulligt tycker jag =).

Väldigt mysig att krama =)

 Själv gjorde jag en fin middag till Thomas och mig och en liten tårta till efterrätt och vi hade en mysig kväll, precis som det ska vara.

Min lilla skapelse

 Lucas har blivit bättre på att äta fast föda, det är jättekul tycker jag! han tycker speciellt om päron-banan gröt och majs- och potatispuré. Lite katrinplommonpuré går också bra till efterrätt ibland. Synd bara han blir så arg när maten inte kommer fort nog eller när den är slut.

Glad och go för mat =)

Mindre glad när maten är slut =(


Mammas lille goe nisse =)
I morgon kommer Samuel hem igen, hoppas han haft det bra hos pappa.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar