Powered By Blogger

31 januari 2011

Virus och lite shopping

 Efter en helg med ett djävulusiskt virus i hälarna så mår man äntligen bättre och kan börja känna sig som människa igen. I lördags morse bröt det lös och på kvällen åkte Thomas på det. Lucas har behövt bytas blöja på extra ofta så han hade nog också fått en släng av skiten. Samuel klarade sig, eller i alla fall tror jag det. Han är hos sin pappa nu så jag hoppas att han håller sig frisk.

 I kväll tog jag en tur in till Lund City. Kände att jag behövde lite luft och få komma ut ett tag efter att ha suttit instängd i en virusfylld lägenhet hela helgen.  Skönt var det att få andas frisk luft, en aningen kallt bara och med lite snöflingor i luften, men men...
 Jag fyndade en jacka på Åhlens, har spanat in den ett tag nu men inte vågat köpa den eftersom Thomas är så anti fuskpäls, men nu kunde jag inte låta bli eftersom den hade ett så bra pris.


Fuskis från Åhlens

 Jag rusade in på Lindex en runda också och fick syn på två fina bodys till Lucas. Upptäckte innan idag att han nästan inte hade några kvar som passade. Han har storlek 80 nu men jag köpte 86 så att han hinner ha dem ett tag, eller om dom kanske krymper.


Bodys från Lindex 79,50 kr styck

 Vi har fått Lucas att sitta i sin gåstol också, det ser jättekul ut tycker jag. Han har lyckats ta sig några steg bakåt, men framåt har han inte greppat än. Han lyckades ta sig bort till tvättstället häromdagen och få tag i sina egna pyjamaser som hängde på tork.


Nämen, mina jamaser ju!

Titta vad jag kan!

Storebror var också me.


 Favoritgrejen för Lucas nu är att blära och prutta så mycket som möjligt med munnen, det blir en massa sagel och dreggel på kläderna, så haklapp får nog sättas på oftare nu. Att sitta i matstolen gör han allt oftare också utan sura miner och han bankar för fullt med sin skallra. Gröten går också ner nu med förtjusning tycker mamma!


Mmm mamma gröt e ju gott!

Lite vatten också

Dock inte lika omtyckt...

Tittar på pappa som tramsar ;)

 Nä, det får vara allt för idag. Thomas ska strax iväg och jobba och jag ska se resten av medium.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar