Powered By Blogger

27 januari 2011

Berörd

Såg det första avsnittet av "Svensk Maffia" på TV4 ikväll. Jag blev djupt berörd och fick stort medlidande för mamman till två pojkar som blivit dödade. Att sådant händer här i vårt land, hur?

Att man känner så starkt för vad som hände henne är nog för att man själv är mamma till två pojkar som man oroar sig för varje dag. Hur ser deras framtid ut? Hur ska jag kunna se till att dom inte hamnar i fel kretsar och fel umgänge? Tids nog att tänka på det kanske, men det är väl nu dom formas till att bli den dom blir i framtiden, eller?

Att vara mamma är underbart, men det är också väldigt krävande och oroande. Ända sen den dagen Samuel kom till världen har jag haft en oro i kroppen. När Lucas kom blev det dubbelt upp och det kommer alltid att vara så. Jag får lära mig att leva med den känslan helt enkelt. Jag vet att jag inte är ensam, är man mamma eller pappa så känner man så för sina barn och det kanske är just det som gör att man kan vara en bra förälder eller åtminstone göra sitt yttersta för att vara det.

Jag hoppas på en ljusare framtid för mina barn och att våldet minskar istället för att öka, hur nu det ska gå till..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar