Powered By Blogger

30 november 2010

Nu har Lucas fått sitt namn

Efter en helg med mycket förberedande och pysslande inför dop kan jag äntligen pusta ut. Jag tror att jag på nått vis har gått omkring som på nålar och spänt mig hela tiden, så nu efteråt känner jag mig matt och trött, som att alla krafter sugits ur mig.
Allt gick alla fall väldigt bra, förutom att jag kanske kunde ha försökt att tagga ner lite och njuta av stunden istället för att stressa runt som en galen höna för att mat etc skulle bli klart till gästerna.
Faddrarna; syster Sofie och svägerska Camilla gjorde ett fint jobb i kyrkan och turades om att hålla Lucas. Prästen hade lagt upp dopet fint, fast han sa fel namn vid ett tillfälle...
Det kändes extra högtidligt eftersom det var första advent och kören sjöng väldigt vackert. Dock är man ju inte själv så van vid att sitta i kyrkobänken så väldigt länge... ;)
Jag får säga att min lille goe gosse var riktigt duktig. Han satt lugn och fin under nästan hela mässan och sa inte ett ljud när prästen hällde vattnet på hjässan, jag är en riktigt stolt mamma!

Vi är stort tacksamma för alla som kom och ville delta på Lucas dop och för alla de fina presenterna!

Nu ska jag bara ta det lugnt och mysa i soffan. Jag återkommer med foton från dopet vid ett senare tillfälle.
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar