Powered By Blogger

5 december 2010

Söndagsmys eller städ?

Härliga söndag..., eller? Jag är ju ganska så trött och det hade varit skönt om man kunnat ligga och dra sig lite längre idag, men se det fick jag inte. Lucas fick mat vid halv sju tiden och ville nanna mer efter det, skönt tänkte jag och kröp ner i sängen igen. Fem minuter senare hör jag Samuel ropa efter mig från sitt rum. Jaha, jag fick fem minuter alla fall...

Idag är vi själva hela dagen eftersom Thomas jobbar ett 06-18 pass, tråkigt. Vad ska vi hitta på? Det är ju tur att Samuel har grannbarnen  att leka med ibland, annars hade han nog klättrat på väggarna här hemma.
Egentligen hade det nog varit bra att komma ut i friska luften idag för oss alla tre, men det är ju så fasligt kallt...Jag får väl dra på mig Thomas termobyxor eftersom jag själv inte har några. Samuel och Lucas har nya overaller så för deras del finns det ingen risk att frysa.

Jag skulle ju behöva storstäda här hemma också idag, tål inte se all röra. Samuels rum skulle behöva sig en rensning också, men jag har ingen aning om var jag ska börja. Hade varit skönt om jag kunnat kasta en del av hans saker som bara ligger där och skräpar, men det lär jag ju inte få göra...

Nä nu har lille nissen vaknat igen, dags att vakna till liv på riktigt och påbörja den här söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar