Powered By Blogger

2 november 2010

Besök i Lundbergsbutiken i stan

Idag tog jag med mig Lucas in till stan. Jag har länge tänkt hälsa på mina arbetsgivare på Lundbergs för att visa upp min lille nisse men har inte fått tummarna loss. Det är inte ofta man sätter sin fot i stan när man bor nära Nova och Mobilia, där finns ju allt ändå. Dessutom har jag ju haft fullt upp med att lära känna min lille plutt.
Det blev i vilket fall som helst ett trevligt möte och det var kul att få stå i butiken igen och känna doften av skinnhandskar och väskor. Hur mysigt det än är att få vara hemma med min lille nisse så känner jag ändå en liten längtan av det sociala i att få vara på jobb. Jag får helt enkelt leta reda på annat vi kan göra innan det är dags för jobb igen.

När Thomas kom hem från jobb åkte vi och storhandlade, kylskåpet började se lite tomt ut så det var nog på plats. Det blev dock ingen hemma lagad mat, utan vi stannade till vi Jeppas och tog med vars en kycklingsallad hem, alltid lika gott =).

Thomas tankar bilen

Så här fint sitter jag i min bilstol =)


Väl hemma fick Lucas sig ett välförtjänt bad och lite mat efter en lång dag ute på vift. Nu sover han gott i sin säng, fram till runt tvåtiden då han antagligen vill ha mat igen.

Lucas efter ett skönt bad


 Imorgon kommer Samuel hem, har saknat honom. Hoppas allt har gått bra borta hos pappa. Jag skickade ett sms innan ikväll och frågade hur allt va, men fick inget svar. Inget ovanligt.

Snart känner jag att det är dags för sängen, alla sover utom jag, men först lite Cougar Town =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar