Powered By Blogger

12 november 2010

Nya skor

Igår hade Samuel och jag en mamma-son-dag. Efter dagis åkte vi in till stan utan Thomas och utan lillebror. Jag tror att Samuel uppskattade att få ha sin mamma alldeles för sig själv en stund.

Vi var på jakt efter nya vinterskor vilket visade sig inte vara det lättaste. På fyra års kontrollen på BVC fick vi bekräftat att Samuel behöver fotriktiga skor med stöd för hålfoten eftersom han är plattfot.
Inga barnskor har ju upphöjd hålfot! Det var helt omöjligt att hitta. Vi gick till och med in till en "fot och hälsa butik" och frågade. Dom tyckte att jag borde fått en remiss till en ortoped för problemet. Killen i butiken rekommenderade mig att satsa på ett par skor som har bra stöd för foten i övrigt, att det är minst lika viktigt, och att den inte ska gå att böja i gummisulan.

Mitt sista hopp var ecco. Dom har ju alltid bra skor tänkte jag. Väl där hittade vi ett par som passade bra. Kvinnan i butiken var jättesnäll och hjälpte oss med bra info. Hon förklarade att när barn är så små växer foten väldigt fort och att alla barn i stort sett är plattfot. Man kan inte göra så mycket åt det förrän dom är lite äldre. Jag litade på henne och satsade i en fotriktig eccokänga till Samuel.

eccokängor för vintern
Samuel hade varit så duktig och tyckte att han förtjänade en varmkorv vilket han så klart fick =). Sen tog vi bussen hem till Thomas och lillebror igen.

Idag åker vi till Simrishamn. Thomas jobbar nattehelg så vi passar på att hälsa på mina föräldrar. Ska bli riktigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar