Powered By Blogger

6 december 2010

Ut i det kalla igen

Idag tar vi en tur med bussen in till stan. Samuel ska till sin pappa igen och eftersom Thomas jobbar dag kan vi inte lämna honom i Burlöv utan jag får lämna över inne på Lund central. Bara jag får Samuel på bussen så ska det nog gå bra. Igår var vi nämligen med om en tråkig incident när vi skulle hoppa av bussen efter att varit och handlat på Mobilia och Nova. Busschauffören stängde dörrarna på stackars Samuel! Jag blev så klart fly förbannad och ska gå vidare med detta. Bara för att chauffören var stressad över att vara försenad och inte komma i tid så kommer alltid säkerheten först anser jag! Jag tror inte att det gjorde så jätteont på Samuel, det var nog mer att han blev rädd. Nu har jag fått försöka förklara att inte alla "bussmannar" är så där dumma för att han ska våga sig upp på bussen igen...

Jag pratade igår om att vi skulle ut i friska luften och vi kom ut till sist. Som sagt ovan så tog vi oss till Mobilia. Ett nytt Coop har öppnat där och kunde ju vara intressant att ta en titt och handla hem det nödvändigaste. Väl där visade det sig att det fanns ett lekland för barn, perfekt tänkte jag! Samuel är ju inte direkt så glad för att gå i mataffärer och han är lätt att tappa bort också... (fast egentligen står han oftast vid serietidningarna har jag upptäckt).
Det var en fräsch affär får jag säga, allt såg så nytt och modernt ut. Jag tog god tid på mig att inspektera runt, mest för att Samuel skulle få leka en stund extra. På väg ut från kassorna stötte vi på Shrek som var på besök i butiken. När Samuel fick syn på honom såg man en blandad förtjusning i hans ansiktsuttryck. Inte vågade han gå fram till honom men spännande var det nog.
Shrek
Vi gick bort en runda till Nova också. Behövde byta storleken i ett par byxor till Thomas. Lite gnäll blev det från Samuels sida på vägen dit, men det löste vi med lite snöbollskastning, allt för att få tankarna på annat. Lucas var helt otrolig, han sov i stort sett hela tiden, annars brukar han alltid vakna när man sätter foten innanför dörrarna till en affär och som oftast bli jättearg... Men inte denna gången, inte förrän vi då skulle ta bussen hem. Samuel som hade varit så duktig och gått så "långt" ville åka buss hem och det förstod jag ju. Tyvärr hände ju allt det tråkiga med busschauffören då och dessutom var Lucas jättearg och ville ha mat på stubinen. Tur att det inte är så lång tur till och från Nova från där vi bor.

Här kommer lite bilder på Samuel och Lucas i sina fina overaller =)
Samuel är så nöjd med sin overall =)
Lille nallen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar