Powered By Blogger

5 april 2011

En ambulans...

 Helgen som gick var det Thomas nattejobbhelg och som alltid åker vi då till Simrishamn för att slippa sitta själva och för att inte störa Thomas sömn då han totalt vänder på dygnet. 
Sen är det ju väldigt trevligt att få träffa familjen också så klart och få umgås lite.
 Men denna helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Sen fredagskväll började Lucas bli gnällig och var inte alls sig själv. Detta fortsatte långt in på natten och när tempen visade 39,4 så ringde vi till sjukvårdsrådgivningen. Efter att ha fått höra Lucas skrik med jobbig andning tyckte kvinnan i luren att det var bäst att ringa 112. 
 Ambulansen kom och dom tyckte att vi skulle följa med dem till Ystad lasarett där läkare fick titta vidare på honom. Ja, Ystad! I Simrishamn stänger akuten klockan åtta och efter det måste man vända sig till Ystad, hur sjukt är inte det? Tänk om något riktigt allvarligt skulle hända vad gör man då?
 Väl på sjukhuset visade det sig att det kunde vara krupp, fick inte exakt svar på det eftersom halsodlingen visade halsfluss och då spånade läkaren vidare på det istället. Så nu sitter vi med en väldigt glad och pigg kille faktiskt men som vi måste tvinga i penicillin tre gånger om dagen i tio dagar... jobbigt, men det hjälper alla fall.
 Ja, lyckad blev väl inte helgen direkt, men jag är så glad att jag har så underbara föräldrar som ställer upp till hundra procent i alla väder. Tack min kära familj!

 Det blev lite mys på söndagen och måndagen alla fall innan det blev dags för hemfärd. En runda ner till hamnen i Simrishamn där vi tog vars en glass. Nu har glassbodarna öppnat igen för säsongen. Mamma och Samuel passade på att mata fåglarna nere vid vattenbrynet med brödbitar.





Lite mys och bus blev det också mellan två fina bröder.



 Jag måste också berätta att Samuel har tappat sin första tand! Inget vet riktigt var och hur, men borta är den alla fall. Ännu en är lös och den lär han snart tappa. Jag blir så rörd av att han redan är där, min lille goe unge har blivit så stor.


Tannalös =)


 Idag har vi äntligen varit och storhandlat. Efter många om och men så blev det gjort och nu har vi kyl och frys fyllda med mat.


På återseende!

2 kommentarer:

  1. Vilken tråkig och orolig inledning på er myshelg i Simrishamn! Jag ryser bara jag tänker på det! Skönt att höra att lille Lucas mår bättre igen! Och grattis till stor-pojken som blivit "tannalös" ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, Marie, inte är det ju roligt när de små blir sjuka... man får så ont inombords och vill bara att de ska bli bra igen.
    Skönt alla fall att få veta vad det var och att medicin kunde sättas in.
    Min andre pojk kommer väl snart inte ha några tänder kvar i munnen, hehe =) Det e ganska sött tycker jag;)

    SvaraRadera