Powered By Blogger

18 mars 2011

Dans eller fotboll?

Har myst med min store pojk ikväll. Godis fick det bli fast det egentligen bara tillåts på lördagar, men ikväll jobbar Thomas och då fick det bli lite extra när det bara är vi två. Lucas nannar, han somnade gott redan vid sjutiden.

Samuel lär inte bli en fotbollskung, nä, han lär nog mer bli en danskung. Inget mig emot, dans är jättekul och verkligen något jag skulle kunna sätta mig in i om jag skulle sätta honom i en dansskola eller nått. Fotboll är ju bara så tråkigt och vanligt. Det är något som är så typiskt för små pojkar att göra, som att det är ett måste på nått sätt...
Varför jag kom in på detta är för att Samuel älskar att få vara med på fredagarna och titta på Lets Dance. Han beundrar danserna och speciellt de vackra flickorna. Dom är fina säger han med ett lite lurigt leende på läpparna.
Lucas däremot lär ju bli en fotbollskung, det ser och känner man redan på sig nu. Kan ju också ha att göra med att hans pappa är så innerligt förtjust i fotboll och nog själv vill ha en ursäkt för att få lov att börja lira lite igen. Det är ju fint det med, absolut, men ack... fotboll är ju verkligen inte min grej...

Kvällen har redan slutat för Samuel då han somnade för en halvtimme sedan här bredvid mig i soffan. Så fin han är min store pojk... Känns som det inte var längesedan han var lika liten som Lucas och nu har han blivit en riktig liten kille med en massa frågor om hur och varför och vem och när etc...

Sami somnade gott på soffan...


Ha en trevlig fredag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar